ساندویچ پانل عایق بندی شده چیست ؟

ساندویچ پانل عایق بندی شده چیست ؟

 

همانطور که از نام آن پیداست ساندویچ پانل عایق بندی شده از چندین لایه تشکیل شده اند و معمولاً دو ورق پوششی نازک در بین یک هسته وجود دارد.

 

ساندویچ پانل های عایق بندی شده، پانل های کامپوزیت یا ساندویچ پانل ها در طراحی های متنوعی ارائه می شوند. در بیشتر موارد پوسته بیرونی از یک ورق فولاد گالوانیزه تشکیل شده است. پوسته داخلی می تواند از ورق فولاد گالوانیزه، ورق های نازک آلومینیوم، فولاد ضد زنگ یا GRP (پلاستیک تقویت شده با الیاف شیشه) ساخته شود. هسته آن ها بیشتر از مواد عایق مانند پلی اورتان (PUR)، پلی ایزوسیانورات (PIR) یا پشم سنگ ساخته شده اند.

 

اتصال لایه های بیرونی و داخلی به ترکیب خصوصیات مواد استفاده شده کمک می کند و خم شدن یا شکستن سطح به لطف هسته دشوار می شود و به نوبه خود پایداری سطح از هسته نرم در برابر تأثیرات خارجی محافظت می کند.

 

کاربردهای ساندویچ پانل عایق بندی شده

پانل های عایق بندی شده در بسیاری از صنایع مانند هوا فضا، خودرو و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. این متن بر استفاده از پانل های عایق بندی شده به عنوان عناصر آماده برای صنعت ساخت و ساز تمرکز دارد.

 

پانل های عایق بندی شده مناسب برای بخش ساختمان است و شما در وقت صرفه جویی می کنید و هزینه ها را کاهش می دهید و همچنین می توانید از آن ها به عنوان دیوار، سقف و غیره استفاده کنید. اگر پانل ها مستقیماً از کارخانه بیرون بیایند بلافاصله برای استفاده آماده می شوند. در یک مرحله آسان می توان آن ها را به یک سازه متصل کرد و به طور همزمان دیوارها یا سقف های پایدار با ویژگی های عایق عالی هستند.

 

به دلیل خصوصیات فوق الذکر امروزه پانل های عایق بندی مخصوصاً در ساخت سبک سالن ها، سقف های ساختمان های مسکونی و همچنین به عنوان پانل های عایق بندی برای عایق بندی و یا همچنین به عنوان عایق صوتی در ساخت دیوارهای گچ محبوبیت دارند. پانل های عایق بندی شده با هسته ضد حریق نیز اغلب به عنوان پانل های ضد حریق استفاده می شوند.

 

ساندوچ پانل عایق بندی

انواع ساندویچ پانل عایق بندی شده

پانل های سقفی

پانل های سقف دو کاربرد دارند یکی به عنوان عایق سقف و دیگری خود سقف. با یک نگاه کلی می توان آن ها را با ارتفاع منظم روی عنصر ساندویچ تشخیص داد. این ارتفاعات به پشته های بلند معروف هستند و باعث سفتی صفحه می شوند. پایداری بالا برای این کاربرد ضروری است (به ویژه در مورد ساندویچ پانل های سقفی زیرا آن ها نه تنها باید وزن خود را داشته باشند بلکه باید در برابر بارهای احتمالی برف یا باد نیز مقاومت کنند. فضای بین دو پشته مرتفع به پشته کم ارتفاع معروف است. اینجاست که ضخامت هسته اندازه گیری می شود. به منظور اطمینان از انتقال بی نقص بین دو صفحه سقف، یک فلپ با هم تداخل دارد که در یک طرف صفحه قرار دارد.

 

پانل های سقف ECO

نوع خاصی از صفحات سقف، صفحات سقف ECO هستند. آن ها روی ورق آلومینیوم زیرین و نه فولاد پوشانده شده اند. در نتیجه آن ها طبق مقررات ساختمان در زمره محصولات یکبار مصرف طبقه بندی می شوند و نیازی به تأیید ندارند. علاوه بر این مزیت قانونی پانل های سقف ECO دارای امتیازات اضافی بیشتری هستند. فویل آلومینیوم به طور قابل اعتماد در برابر محصولاتی مانند آمونیاک محافظت می کند که می تواند تأثیر منفی بر محیط داشته باشد. در نتیجه ساندویچ پانل های سقف ECO به ویژه برای استفاده در ساختمان های کشاورزی مانند اصطبل و انبار مناسب است.

 

ساندویچ پانل سقف

ساندویچ پانل های دیواری عایق بندی شده

ساندویچ پانل های دیواری عایق بندی شده به جای مهره های بلند روی پانل های سقف از یک پروفیل آستری برای پایداری برخوردار هستند. از آنجا که به دلیل عدم وجود رج بالا فلپ همپوشانی وجود ندارد، پانل ها با استفاده از اتصال زبان و شیار به یکدیگر متصل می شوند که برجستگی بیشتری نسبت به پانل های سقف دارد. به صورت اختیاری همچنین می توان از پیچ های اتصال دهنده که از خارج قابل رویت نیستند با استفاده از یک سیستم ثابت مخفی استفاده کرد.

 

پانل های اتاق سرد

پانل های اتاق سرد شکل خاصی از پانل های دیواری است. عایق بندی آن ها معمولاً بیشتر از پانل های عایق بندی شده عادی است و اتصالات از کیفیت بهتری برخوردار هستند. این امر آن ها را برای ساخت اتاق های سرد یخچال و یخچال های تختخواب ایده آل می کند. پانل های اتاق سرد اغلب دارای پوشش ایمن غذا هستند.

نیـاز به مشاوره داریــد ؟
همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید !
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت فیدار ارگ فناوران می‌باشد. هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد
طراحی و توسعه: نونگار پردازش